جامع ترین سایت معرفی کسب و کار های شهر پرند

پارچه فروشی در پرند

پرند یار

فروشگاه های خرازی و پارچه فروشی در پرند

پارچه فروشی و خرازی در پرند

تحقیقات اخیر محققان در چند دهه اخیر ثابت کرده است که ایرانیان از اولین کسانی بودند که در زمینه بافندگی پارچه فعالیت داشته اند. نتیجه این تحقیقات نشان می دهد که ساکنین ایران باستان با هنر پارچه‌بافی آشنا بوده اند. علاوه بر این آثار کشف شده مربوط به هشت هزار سال قبل از میلاد نشان دهنده تاریخچه هنر پارچه‌بافی در ایران است. از شغل پارچه فروشی به عنوان یکی از کسب و کاری‌های قدیمی و مطمئن یاد می‌شود. فروش پارچه از دیرباز در کشور رواج داشته و افراد زیادی با توجه به سود مناسب این شغل اقدام به راه اندازی پارچه فروشی کرده‌اند. در ادامه معرفی خرازی و پارچه فروشی در شهر پرند می پردازیم.
پارچه فروشی در پرند
پارچه فروشی در پرند

معرفی بهترین پارچه فروشی های شهر پرند

خرازی و پارچه فروشی در پرند

در فرهنگ فارسی کلمه خرازی به معنی “دکانی که در آن مهره، آینه، گردن بند و زیورآلات زنانه به فروش می رسد ” می باشد خرازی از آن دست مشاغلی است که در آن همه چیز به فروش می رسد، در یک مغازه خرازی شما به قول معروف می توانید از شیر مرغ تا جان آدمیزاد را پیدا کنید. لوازم مورد نیاز خیاطی و هنرهای دستی مانند گلدوزی، ملیله دوزی، روبان دوزی، منجوق دوزی، انواع نگین و سنگ و …  به فروش می‌رسد. با توجه به اینکه اخیرا خیلی از خانم های خانه دار و حتی آقایان اقدام به کارآفرینی و تولید محصولات هنری در خانه کرده اند، شغل خرازی هم نسبت به قبل پر رونق تر شده و فروشش بیشتر شده است. پارچه فروشی هم که مشخص است که انواع پارچه جهت مصارف مختلف را به فروش می رساند در ادامه به معرفی فروشگاه خرازی و پارچه فروشی در پرند می پردازیم.

معرفی انواع پارچه

اگر قصد آشنایی با انواع پارچه را دارید و می خواهید بدانید چه نوع پارچه هایی به فروش می رسد و کدام یک از پارچه مرغوب تر و کدام نامرغوب است در این مطلب آموزشی ما به شما کمک می کنیم تا بهترین نوع پارچه برای کار خود را انتخاب کنید. همشهریان پرند برای خرید پارچه خود می توانند از این صفحه راهنمایی لازم را کسب کنند و با شرکت در پرسش و پاسخ در رابطه با پارچه فروشی و خرازی در شهر پرند گفت و گو کنند. پارچه‌ ها تنوع بسیار زیادی دارند و جنس پارچه ها نیز نوع‌ های گوناگونی دارند که برخی از آنها بافت طبیعی و برخی دیگر بافت مصنوعی هستند. پارچه‌ هایی که با الیاف طبیعی تولید می‌شوند معمولاً کیفیت و قیمت بالاتری نسبت به نمونه‌ های مصنوعی دارند. در ادامه به معرفی انواع پارچه می پردازیم.

فروش پارچه طبیعی در پرند

یکی از مرغوب‌ ترین انواع پارچه‌ های طبیعی، پارچه ابریشم است. ابریشم را با استفاده از پیله‌ های کرم ابریشم تولید می‌کنند. همچنین پارچه‌ هایی که با استفاده از گیاه پنبه تولید می‌شوند نیز جزو پارچه های طبیعی، گرانبها و پراستفاده است. به صورت کلی پارچه‌های طبیعی گردش هوای (تنفس پذیری) بیشتری دارند و تقریباً می‌توان گفت که حساسیت پوستی خاصی ایجاد نمی‌کنند. پارچه ابریشم لطافت زیادی دارد و بر اثر تابش اشعه‌ های خورشیدی تغییر رنگ نمی‌دهد و تنها نکته منفی که می‌توان برای این نوع پارچه‌ ها گفت چروک شدن سریع آنهاست.

فروش پارچه مصنوعی در پرند

پارچه‌ مصنوعی معمولاً ترکیبی از الیاف طبیعی (ابریشم، گیاه پنبه) و الیاف مصنوعی هستند. میزان استفاده از مواد طبیعی یا مصنوعی موجب ایجاد پارچه‌ های مختلف با ویژگی‌ ها و مدل های متنوع می‌شود. به دلیل استفاده از الیاف مصنوعی قیمت نهایی تولید این پارچه‌ ها کمتر است. پارچه‌هایی تولید شده با پوست حیوانات نیز جز پارچه های مصنوعی حساب شده و انواع مختلفی دارند که به آن ها اشاره می کنیم. یکی از پر استفاده ترین این پارچه‌ ها چرم گوسفند و گاو است. این نوع پارچه بیشتر برای تولید لباس و کفش استفاده می‌شود. از پوست بز، گوسفند، سوسمار، مار و چند حیوان دیگر نیز برای تولید پارچه چرمی استفاده می‌شود. البته به یاد داشته باشید که به دلایل زیست محیطی، استفاده از پوست حیواناتی مانند سوسمار، مار، کروکودیل و… توصیه نمی‌شود و در ایران نیز چندان مرسوم نیست. پوست حیواناتی مانند سوسمار، کروکدیل، مار و … با پوست گاو و گوسفند تفاوت زیادی دارند و صرفاً به قصد استفاده از پوست شکار می‌شوند و استفاده از گوشت آن ها در کشور ایران جایز نبوده و در برخی موارد حرام است.

فروش پارچه نخی یا پنبه در پرند

پارچه نخی یا پنبه یکی از پرکاربرد ترین نوع پارچه‌ ها در صنعت نساجی است. این نوع پارچه در دسته پارچه‌ با منشاء طبیعی قرار دارد و از گیاه پنبه به دست می‌آید. پارچه نخی لطافت بالایی دارد و برای تولید انواع شلوار، تی شرت، کت، پیراهن و موارد مشابه دیگر استفاده می‌شوند. پارچه‌های نخی مقاومت زیادی در برابر سایش دارند، به راحتی لکه‌گیری و شسته می‌شوند و دمای بدن را پایین نگه می‌دارند. یکی از بهترین نوع پارچه‌ها برای افرادی با پوست‌های حساس است چونکه حساسیت پوستی ایجاد نمی کند.

فروش پارچه کتان در پرند

پارچه کتان انواع دیگری دیگری از الیاف طبیعی است که پایه گیاهی نیز دارد. پارچه کتان یکی از مناسب‌ ترین پارچه ها ها برای دوخت لباس در فصول گرم سال است چرا که دارای الیاف لطیف با عبور دهی بالای هوا است. پارچه کتان نسبت به پارچه پنبه یا نخ دارای شست و شوی راحت تری است و همچنین سطع صاف و براق تری نسبت به دیگری دارد. پارچه کتان جذاب بالایی در آب دارد ولی در عین حال زود خشک می شود. پارچه کتان در کنار نقاط قوت دارای ضعف می باشد، این پارچه زود چروک می شود ولی با یک اتو کشی ساده می توان آن را به حالت اول بازگرداند.

فروش پارچه لی یا جین در پرند

اسم اصلی این پارچه جین است که در ایران بیشتر به نام لی نیز شناخته می شود و شاید آن را بیشتر برای شلوار شنیده باشید. پارچه جین و یا لی از الیاف مختلفی مانند نخ، کاغذ، یا الیاف مصنوعی تشکیل شده است و ضخامت و کشیدگی متفاوتی دارد که این نیز بستگی به میزان ترکیب مواد اولیه آن دارد. از نظر جنس پارچه جین و یا لی دارای دوام و مقاومت بالایی است که لکثراً برای دوخت شلوار و یا مانتو زنانه استفاده می شود. پارچه جین از دیر هنگام مورد علاقه مشتریان بوده و هست و همچنان درخواست کنندگان بالایی دارد و با توجه به رنگ های گیاهی که برای تولید آن استفاده می شود جذابیت و دوام بالایی به این نوع پارچه می دهد.

فروش پارچه پشم در پرند

پارچه پشم یا نام دیگر آن پارچه فاستونی است که انواع گوناگونی دارند زیرا برای تولید آنها از پشم حیوانات مختلفی مانند گوسفند، شتر، لاما و بز استفاده می‌شود. پارچه پشمی برای روز های سرد زمستانی مناسب است چرا که به خوبی می توانند دمای داخل خود را حفظ کنند و از خروج آن جلوگیری کنند. شست و شوی پارچه پشمی کار بسیار سختی است چرا که با جذب آب وزن آن بسیار بالا می رود همچنین برای خشک کردن آن نباید پارچه آویزان کرد چون باعث صدمه به بافت پارچه می شود.

فروش پارچه ابریشم در پرند

پارچه ایریشم از پیله کرم ابریشم به دست می آید و به این دلیل نامگذاری شده است. پارچه ابریشم انواع مختلفی دارد که بر حسب میزان استفاده شده ابریشم در آن از نظر کیفیت ارزیابی می شود طبیعی است که اگر صد در صد پارچه ابریشم خالص باشد مرغوبیت بالاتری دارد و گران قیمت تر است. نمونه‌های دیگر در الیاف خود پلی استر نیز دارند که در کیفیت و قیمت کلی آن نوع از پارچه ابریشمی تاثیرگذار است.

فروش پارچه ساتن در پرند

پارچه ساتن در گذشته با استفاده از ابریشم تولید می شد و برای لباس اشراف زادگان بود ولی امروزه استفاده از آن فراگیر تر شده است و از آن بیشتر برای تولید لباس خواب استفاده می شود. پارچه ساتن دارای بافت لطیف و نرم است و سطح براقی دارد. به هنگام شست و شو باید مراقب بود تا بافت آن خراب نشود و با ملایمت آن را شست جنس آن معمولا ترکیبی از پلی استر، پشم و پنبه می باشد.

فروش پارچه کرپ در پرند

این نوع پارچه از ترکیب ابریشم، پشم و پنبه ساخته می شود و چروک نمی شود و با توجه به ایستایی خوبی که دارد برای تولید شلوار، مانتو و لباس شب یا مهمانی استفاده می شود.

فروش پارچه پلی استر در پرند

این پارچه دارای الیاف مصنوعی می باشد و معمولا برای لباس های ورزشی استفاده می شوند به دلیل اینکه در شست و شو دوام بالا دارند و همچنین در برابر سایش و کشیدگی مقاوم هستند. پارچه پلی استر برای برخی از افراد حساسیت ایجاد می کند و استفاده از آن برای لباس خواب و یا کار پیشنهاد نمی شود.

خرازی و پارچه سرا

خرازی سمیه

فروش انواع پارچه عمده

پارچه فروشی نگاران

معرفی پارچه سرا و خرازی

معرفی بهترین پارچه فروشی

معرفی بهترین ها در پرندیار

دنبال پارچه فروشی یا خرازی در پرند هستی؟

نشانی و اطلاعات تماس پارچه فروشی و خرزای در پرند

معرفی بهترین ها در پرندیار

پارچه سرا و خرازی در پرند
شما نیز می توانید کسب و کار خود را در سایت پرندیار ثبت کنید و با افزایش بازدید و جستجو راحت تر توسط بازدیدکنندگان از طریق گوگل و یا سایت پرندیار، کسب و کار خود را توسعه دهید.
اشتراک در
اطلاع از
guest
10 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
10
0
در نظرات این کسب و کار مشارکت کنیدx